09 юли 2010

Случаят с изчезналите адреси в Outlook Express-а

Един компютър с Windows XP, Service Pack 2 и Outlook Express 6.0 имаше странен проблем.

В панела Contacts в основния прозорец на програмата нямаше нито един адрес. Там се виждаше само надписа "There are no contacts to display. Check on Contacts to create a new contact". Въпреки това, адресите от адресната книга си бяха в Outlook Express-a. Те се появяваха, когато се избереше менюто Tools - Address Book...

Най-лесния начин да изляза от ситуацията беше да изключа панела Contacts като избера менюто View - Layout... и махна отметката пред Contacts. Но това решение не ме удовлетворяваше.

След кратко търсене в Интернета попаднах на една страница, според която проблемът бил в многото запомнени адреси в адресната книга.

В моя случай в адресната книга имаше записани общо 1245 адреса. 664 в "Shared Contacts" и 581 в "Main Identity's Contacts". Бях скептично настроен към това решение, но все пак го опитах.

Първо архивирах файла с адресната книга. Този файл е с разширение WAB и се намира (по премълчаване) някъде в подкаталог на "Documents and Settings". Точното му място се вижда като се влезе в адресната книга и след това се избере менюто Help - About Address Book.

След архивирането започнах да трия. Изтрих десетина адреса. Нищо не се промени. Даже рестартирах компютъра, защото някои промени се задействат след рестарт. Пак никакъв ефект.

Тогава избрах и изтрих няколко десетки адреса...

И всички останали се появиха веднага в основния прозорец на програмата. Даже без да се налага да рестартирам.

Не знам защо многото адреси сриват показването на адресната книга на Outlook Express-а, но съм сигурен, че нямаше да се справя без подсказването от Интернета!