БТК и "Вивател" се сливат във "Виваком". Ето някои цитати от новината, публикувана от информационна агенция БЛИЦ (Правописните грешки са и в оригиналната статия!):
С новото име команията влиза в нов етап на развитието си и се обръща към клиента, за да му предложи обединена услуга от ново поколение. Ще бъдат прдлагани конвергирани услуги, които включват надежден Интернет, фиксирани и мобилни комуникации, услуги с повече стойност на конкурентни цени. Фиксираните и мобилни телефонни услуги ще носят наименованието "Виваком", a новото име на БТК ADSL е VIVACOM Net.
Това е добре - нов етап на развитието, обръщане към клиента, обединени услуги.
Ребрандирането е част от стратегията за трансформация на БТК от техническа към клиентски ориентирана компания с по-близка връзка с клиента. Промяната в най-стария български телеком е важна стъпка за всичките му служители, клиенти и българския бизнес. Тя е логично следствие на тенденциите и измененията в световния телекомуникационен бизнес и показва пример за развитие в унисон с глобалния подход към очакванията на клиента.
Не разбирам какво означава "трансформация на БТК от техническа към клиентски ориентирана компания". Какво ще продават на клиента освен хардуер (техника) и свързаните с него услуги?
Новата организация на компанията e ориентирана повече към пазара, отколкото към продукта. Тя обединява в едно динамиката на "Вивател", считана за най-бързо развиващия се мобилен оператор в България, и традициите на БТК, която разполага с най-голямата телекомуникационна инфраструктура в страната.
Ориентация към пазара, а не към продукта? Е, това вече съвсем не го разбирам! Може би новото БТК само ще ни взема парите, без да ни дава нещо в замяна?
Между другото предполагам, че всичко това е казано от някой представител на Вивател/Виваком, който повече знае английски, отколкото български. Ако беше обратното, вместо ребрандиране щеше да каже просто смяна на търговската марка.
Което според мен означава, че сега просто ще сменят всички рекламни пана и табели по магазините им...